ENG

사이트 내 전체검색

Community

Notice

[2024 BISFF] Awards Announced

본문

2024 Busan International Short Film Festival Awards Announced 


International Competition


[General Statement]

This year our job as jurors for the international competition at the BISFF was very tough. All films selected showed a very high quality of cinema and were incredibly crafted. 

All the filmmakers and creators behind these films should be incredibly proud to have been selected at BISFF. 

Your films have moved us and have touched us to the deepest and most powerful emotions that only cinema is able to express. 

So even though there are only three winners, we want to acknowledge you all. Keep making films and sharing your gifts with audiences worldwide. A big round of applause. 

And now the winners.

 

[Grand Prix]

The Birthday Party by Francesco Sossai

The Birthday Party depicts an ordinary day in the life of a young Italian boy, and creates a story which is universally recognizable and relatable. 

With outstanding direction and performances, set in a specific region and time, TBP delivers a compelling and believable coming of age story that transcends the remarkable specificity of its location and era.

 

[Excellence Award (KEYUP Award)]

Aqueronte by Manuel Muñoz Rivas

Uses the passage of a ferry from one unnamed port to another as a metaphor for a type of limbo, a passage from this life into the next one. 

With cinematography that at times appears surreal, the director  creates a world in which a simple voyage takes on metaphysical implications.

 

[Jury Award]

SYNCOPE by Linus von Stumberg

Finds common language in cinema and dance, and the sacrifices each demands of its creators and participants. 

With a hyper stylized depiction of the creation of a dance performance Syncope delivers a wry commentary on the artistic process.

 

[Special Mention of the Jury]

Tufo by Victoria Musci

The jury has also selected a Special Mention for a film that we thought was innovative cinematically and very powerful for its storytelling. 

Reimagining a real life story with animation in a way we have not seen before when talking about mafia. 

This film sticked with us emotionally and it showed us the determination of these incredible characters inspired by real heroes.

 


Korean Competition


[General Statement]

We, Paolo Simoni, Mireille Tremblay,Caron, and LEE Angela, were pleased and honored to serve as jury members for this year's Busan International Short Film Festival's Korean Competition. 

The BISFF has been dedicated entirely to short films for 41 years, making it one of the few festivals of its kind. 

By being selected to meet the audience at the BISFF, these twenty Korean short films have proven their worth on screen and established themselves as exceptional films.

The chosen films provided valuable insights into the current state of the Korean film industry. We hope that the prizes we present reflect our sincere support and contribute to the bright future of the Korean film industry. 

It was evident to us that each film we viewed contained the directors' unique thoughts and perspectives on the world, creating its own universe within the narrative. 

Much like connecting bright stars in the sky to form constellations, this year's entries in the Korean competition act as indicators 

that offer us a glimpse into various aspects of Korean society, including labor, immigration, intergenerational relationships and conflicts, and the sheer joy of cinematic storytelling.

Considering these indicators, the jury members are committed to providing strong support to Korean short films that demonstrate the potential for sustaining the Korean film industry's ecosystem and beyond.

 

[Grand Prix]

My Mother’s Story by KIM Soyoung, JANG Minhee

The film depicts the journey of a mother who fled her village seeking refuge during the Japanese colonial period and the Korean War. 

Now elderly, she reminisces about her hometown memories after an image flashes on the television screen. 

Her daughter brings her mother’s stories to life through animation, turning her into a little girl who sings and dances, longing to see her hometown and hear the voices of the parents that she left behind. 

This animated short film demonstrates how animated films can "breathe life into cinema" through its use of Korean music and visuals. 

The unanimous decision of the jury members was to award the Grand Prix to this film because, despite the potentially tragic nature of a displaced woman's story, 

it instead offers the audience a sense of love and hope, akin to an unexpected miracle.

 

[Excellence Award (DMSTUDIO Award)]

Summer Vacation by KIM Minseong

Summer Vacation of the title falls on the tenth anniversary of the death of the young protagonist's mother. 

Keeping on a very thin line of tension and affection, constantly in the balance, the film investigates the girl's relationship with her stepmother, a few years her senior. 

The misunderstandings, the fears, the sense of loss, but also the sense of closeness and mutual recognition emerge in a narrative based on outstanding writing, direction and actors' interpretation. 

The great emotional impact of the film, culminating in the anniversary celebration where those who matter are present, including the dead woman, but inexplicably not the father and husband. 

An excellent film that brings us back to the best of human feelings and which for the jury deserves the Excellence Award.

 

[Jury Award (SLRRENT Award)]

Slaughter by YUN Doyeong

Slaughter is a short film that puts forward the courage and sincere desire to respect one’s values highlighting how many people are forced to bend theirs own in order to survive economically. 

While Sangwoo tries to work his best at the slaughterhouse for his future child, he must confront an authority that forces him to go beyond his ethical limits. 

For its fluid dialogue, the clarity of each character’s intentions and the sensible performance of Kim Hongguk, we congratulate Slaughter directed by YUN Doyeong for this short window into the rigidities of a working-class reality.

 

[Best Acting Award] 

LUNA Actress KIM Songeun

The jury decided KIM Songeun as the winner of the Best Acting Award for her performance in LUNA

The delicacy and apparent simplicity of playing a girl like her are decisive in the success of a small film about a delicate moment in LUNA's story. 

The girl takes charge of her life when she has to make the decision to continue a pregnancy or not. 

And the naturalness with which the girl acts is believable thanks to KIM Songeun's performance.

 

[Special Mention of the Jury]

No Hair by LEE Hano

We want to give a mention to No Hair by LEE Hano which is a film that made every member of the jury smile. 

We recognize his well handle comic tone narrative that won over the audience as it tackles the themes of appearance and the fear of displeasing through a simple and jovial narrative. 

We saw in Yeongmo’s character the real worry of assuming his hair reality in front of his girlfriend as an issue that could threaten their love. 

Congratulations also to the two main actors for their dynamism and ease on screen, and long live to dandelions!



NETPAC


[General Statement]

The NETPAC Jury commends the selection of films from Asia and South Korea for competition. All the films had their unique visions and styles. They dealt with important contemporary issues in a very innovative way. We wish all the directors success in their careers!

 

[NETPAC Award]

Minus One by Omer Ferhat Ozmen

The NETPAC Award goes to Minus One by Omer Ferhat Ozmen for dealing with the globally relevant issue of tolerance to diversity in an innovative and efficient way, with an ending whose emotional impact remains with the viewers. 


Operation Kino


[General Statement]

The five short films of the Operation Kino competition are a fresco of the gaze of the new generation: the languages of documentary cinema are used, even if in a very simple way, with a therapeutic intention in an attempt to interrogate one's own self. 

There emerges the necessity to make questions without necessarily seeking an answer: these films talk about existence, feelings, but also memory, both history and private, made possible through the sensitive comparison with the others and the Korean previous generations.

 

[Grand Prix]

The Place We Lived in by PARK Dongkyu

The film abounds with images of densely packed spaces and the fragmented voices of estranged families. 

These restrained expressions redefine the notion of home and the texture of memories, expanded by the viewers’ imagination. 

We can perceive the director's newfound determination to move beyond mere sentimental recollections of the past, particularly evident in the scene featuring an elderly grandfather holding a camera. 

We eagerly anticipate and support the director's future endeavors.

 

[Excellence Award]

FreeSize by JEONG Bom

This film stands out since it revolves around fashion, a subject that the director has been passionate about since a young age, and is filled with creative endeavors. 

Striding confidently on the catwalk, the director makes an impressive attempt to uncover her own answer to the question, “Is ‘free size’ in women’s apparel really free?”. 

The film has even greater potential if more details are explored.  

 

[Blackmagic Design Award]

Still Love by JEONG Siyeon

The film Still Love employs cinematic forms and images in a creative and innovative manner. It was fun to see the director portray her parents as an example of abstract love.

페이지 정보